TYRE INFLATION SYSTEM

BOOSTERPOMP

Het ontluchten van uw banden is snel gebeurd als u ons wielventiel, QTIS-WVA, gebruikt. Echter, om uw wachttijden ook bij het opblazen drastisch te verkorten, zal een grote compressorcapaciteit, een hogere vuldruk, evenals een doorstroom geoptimaliseerde leidingindeling het verschil maken.

BOOSTERPOMP

Optimaliseer uw pneumatische prestaties bij het banden oppompen
Te kleine leidingdiameters,  en lange leidinglengtes met veel bochten in het traject tussen het ventieleiland en de banden, kunnen u kostbaar drukverlies en veel vultijd kosten, afhankelijk van het bandenvolume. Dit tijdverlies kan gemakkelijk worden teruggewonnen als u de banden oppompt met een hogere persluchtdruk van 6 bar in plaats van 4 bar en voldoende luchtstroom.  Bij deze hogere vuldrukken zult u de banden moeten ontluchten met een druk van 10 bar die het wielventiel QTIS-WVA in de ontluchtstand schakelt.
Indien uw compressor niet in staat is om deze hogere druk te leveren, kunt u ook hiervoor gebruik maken van onze boosterpomp. Deze is namelijk in staat om de druk van uw perslucht te verdubbelen tot wel 10 bar en op te slaan in een drukvat met een klein volume (20 – 25L). Dit volume is ruim voldoende om de wielventielen te voorzien van de schakelimpuls die ze nodig hebben.
Artikelnummer Omschrijving Downloads
QTIS-PB230 PRESSURE BOOSTER X2 230 LMIN Productblad

Het ontluchten van uw banden is snel gebeurd als u ons wielventiel, QTIS-WVA, gebruikt. Echter, om uw wachttijden ook bij het opblazen drastisch te verkorten, zal een grote compressorcapaciteit, een hogere vuldruk, evenals een doorstroom geoptimaliseerde leidingindeling het verschil maken.

Optimaliseer uw pneumatische prestaties bij het banden oppompen
Te kleine leidingdiameters,  en lange leidinglengtes met veel bochten in het traject tussen het ventieleiland en de banden, kunnen u kostbaar drukverlies en veel vultijd kosten, afhankelijk van het bandenvolume. Dit tijdverlies kan gemakkelijk worden teruggewonnen als u de banden oppompt met een hogere persluchtdruk van 6 bar in plaats van 4 bar en voldoende luchtstroom.  Bij deze hogere vuldrukken zult u de banden moeten ontluchten met een druk van 10 bar die het wielventiel QTIS-WVA in de ontluchtstand schakelt.
Indien uw compressor niet in staat is om deze hogere druk te leveren, kunt u ook hiervoor gebruik maken van onze boosterpomp. Deze is namelijk in staat om de druk van uw perslucht te verdubbelen tot wel 10 bar en op te slaan in een drukvat met een klein volume (20 – 25L). Dit volume is ruim voldoende om de wielventielen te voorzien van de schakelimpuls die ze nodig hebben.
Artikelnummer Omschrijving Downloads
QTIS-PB230 PRESSURE BOOSTER X2 230 LMIN Productblad